استفاده از شمع تولد عددی در مراسم های دیگر
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
استفاده از شمع تولد عددی در مراسم های دیگر
نوشته شده در پنج شنبه 27 آبان 1400
بازدید : 141
نویسنده : مجتبی

دلیل استفاده از شمع تولد عددی برای کیک های تولد، آسان تر بودن نمایش سن است. طرح های مختلف شمع تولد عددی می‌تواند کودکان و بزرگسالان را راضی کند.

انتخاب شمع تولد عددی برای روی کیک

 

داشتن یک جشن خاطره انگیز مستلزم استفاده از تجهیزات جالب و جذاب است. شمع تولد عددی می‌تواند یکی از این تجهیزات باشد که به جشن ما شخصیت خاصی می‌دهد. مثلا وقتی به عکس های تولد نگاه می‌کنیم که بر روی کیک، شمع تولد عددی وجود دارد، بدون اینکه زحمت فکر کردن به خودمان بدهیم متوجه می‌شویم که این تولد چند سالگی عزیزانمان بوده است و در یک لحظه تمام خاطرات خوب و شیرین آن جشن و آن سال در ذهنمان تداعی می‌شود.

 

 

قیمت شمع تولد عددی

قیمت شمع تولد عددی معمولا بسیار مناسب است اما می‌توانید این محصولات را از فروشگاه های بزرگی که به صورت حرفه ای در زمینه تجهیزات تولد کار می‌کنند، با قیمت پایین تری تهیه کنید. این فروشگاه ها با خرید عمده می‌توانند قیمت مناسب تری به مشتریانشان بدهند. گروه هایی که مسئول برگزاری و برنامه ریزی جشن تولد ها هستند نیز برای اینکه بتوانند خدمات خود را با قیمت مناسب تری به مشتریانشان ارائه دهند، برای خرید شمع تولد عددی به مراکزی مراجعه می‌کنند که این محصولات را با بالاترین کیفیت و با قیمتی مناسب تر در اختیارشان قرار می‌دهند.

تاریخچه استفاده از شمع تولد

در تولدها و جشن هایی که برای عزیزانمان برگزار می‌کنیم در کنار کیک و شیرینی به شمع هم نیاز داریم. روشنایی و گرمای شمع ها می تواند نمادی از عشق و علاقه به کسانی باشد که بودنشان را شکر گذاریم و به هر بهانه ای از تولد تا سالگرد ازدواج با آن ها را جشن می‌گیریم. اینکه بر روی کیک جشن هایمان شمع می‌گذاریم امید ما را برای روشنایی و گرمای زندگی و رابطه مان نشان می‌دهد. هر چند که پاس داشتن آتش و نور ریشه در فرهنگ باستانی ایران دارد، ولی تا آنجا که می‌دانیم ابتکار عمل قرار دادن شمع بر روی کیک ها متعلق به مردم آلمان است. در حدود دویست سال پیش در آلمان فردی به تعداد سال های تولد عشق زندگی اش شمع هایی که تا آن زمان برای روشنایی در شب مورد استفاده قرار می‌گرفت، بر روی کیک قرار داد و از آن پس این رسم دلنشین در بین جوامع مختلف به وجود آمد.

شمع تولد عددی با طرح گل و طرح های آبرنگی و ابر و بادی هم جزء طرح های پر طرفدار این محصولات است. شمع تولد عددی با رنگ های اکلیلی و جذاب خود می تواند درخشش فوق العاده ای به جشن تولد شما بدهد.

 

تنوع شمع تولد

حال که بیشتر از دویست سال از آن کار عاشقانه مرد آلمانی می‌گذرد، شمع های تولد از شکل شمع های استوانه ای بزرگی که برای روشنایی چلچراغ ها به کار می رفته اند متفاوت شده اند. امروزه تنوع رنگ و شکل شمع های تولد به ما این امکان را داده است که سلیقه خود و عزیزانمان را در این زمینه اعمال کنیم. برای مثال شمع هایی هستند که باریک و نازک بوده و در جا شمعی های مخصوص خود قرار می‌گیرند. این شمع ها اکثرا به صورت تکی بر روی کیک های کوچک گذاشته می‌شوند.

گاهی هم لازم نیست که شمع را بر روی کیک قرار دهیم. می‌توانیم از شمع هایی که پایه قطورتری دارند در اطراف کیک استفاده کنیم و این کار به فضا حالت رمانتیک تری می‌دهد. پس زمانی که می‌خواهیم شمع بخریم باید در نظری بگیریم که دوست داریم چه چیدمانی را برای شمع ها اعمال کنیم؛ یا حتی طرح کیک ما به چه صورت است و کدام نوع شمع مناسب طراحی کیک است. اگر کیک ساده ای داریم می‌توانیم با شمع های تکی و رنگارنگ تزئینش کنیم و اگر تصویر خاصی بر روی کیک ما وجود دارد باید از شمع هایی استفاده کنیم که تا حد امکان کیک ما را خلوت تر نشان بدهد و طرح و رنگ شمع هم متناسب و هماهنگ و کامل کننده کیک باشد.

 

انتخاب شمع تولد مناسب

موضوع دیگری که در انتخاب شمع بسیار اهمیت دارد این است که پارافین مورد استفاده در ساختار آن چه کیفیتی دارد. اگر از پارافین خوبی در شمع استفاده نشود امکان دارد که علاوه بر سرعت بالای آب شدن شمع، دود و بوی بد ناشی از آتش حس بدی به جشن ما بدهد. برای جلوگیری از ایجاد چنین مشکلاتی باید از شمع هایی استفاده کنیم که پارافین آن ها زیاد نرم نباشند چرا که پارافین نرم در دمای پایین تری ذوب می‌شود و امکان دارد بعد از گرفتن اولین عکس، دیگر شمعی برای فوت کردن باقی نماند. برای پیشگیری از پیچیدن بوی نامطبوع هم می‌توانیم از شمع های معطری که در بازار موجود است استفاده کنیم. این شمع ها رایحه های مختلفی دارند و می توانیم مطابق با سلیقه خود هر کدام را انتخاب کنیم. این نوع شمع ها برای استفاده در فضای باز از نظر اقتصادی به صرفه نیستند و چون قیمت بالاتری دارند بیشتر در فضاهای بسته استفاده می‌شوند.

 

چه شمع تولدی مناسب است؟

آسان تر شدن قالب گیری و امکان استفاده از مواد اولیه جذاب تر و مقاوم تر امکاناتی هستند که به زیبایی محافل و جشن های ما کمک کرده اند. استفاده از شمع های رنگی با تنوع طراحی بالا می‌تواند برای هر کسی جذاب باشد. قبلا رسم بود که از شمع های تکی بر روی کیک تولد استفاده می کردند. به نشانه هر سال که از تولد فرد می گذشت یک شمع بر روی کیک می گذاشتند و منتظر فوت کردن می ماندند. این نوع شمع ها جذابیت زیادی داشتند البته تنها تا وقتی که سن نقش اول تولد از مساحت کیک بیشتر نمی‌شد. قرار دادن ده عدد شمع روی کیک و روشن کردن و فوت کردن آن زحمت زیادی ندارد ولی آیا برای بیست، سی یا پنجاه شمع هم همین مسئله صدق می‌کند؟ از یک سنی به بعد حتی انرژی لازم برای فوت کردن شمع هایی که به تعداد سال های زندگیمان است را نداریم. گذشته از آن صحنه ی روی کیک بعد از آب شدن آن همه شمع تماشایی است. زمانی که کیک خامه ای یا شکلاتی ما تبدیل به کیک پارافینی می‌شود و همه مهمان ها از چشیدن کیک تولد وحشت دارند دیدنی است.

طراحی های که بر روی کیک انجام می‌شود نیز دلیلی دیگری است که باعث شده ما دوست داشته باشیم کیک تولدمان خلوت تر باشد تا طراحی روی کیک نمایش بهتری داشته باشد. تمام این مسائل با استفاده از شمع تولد عددی حل می‌شود.

 

طرح های مختلف شمع تولد

علاوه بر شمع های مدادی و تکی، امروزه صدها نوع و طرح از شمع های تولد وجود دارند که شمع تولد عددی هم یکی از آن هاست. شمع هایی با طرح کاراکتر کارتونی مورد علاقه تان و یا شمع هایی با طرح قلب یا طرح های فانتزی جالب، حتی شمع هایی وجود دارند که میتوان از آن ها برای شوخی با دوستان و عزیزانمان نیز استفاده کرد. شمع های اکلیلی و مات حتی شمع هایی که در ساختار آن ها گل های خشک به کار رفته است هم می‌توانند جزء انتخاب های ما باشند. حتی در بین این دسته بندی ها هم تنوع بالایی از طرح و رنگ وجود دارد که می تواند مطابق با هر سلیقه ای طرحی را به متقاضیان ارائه دهد.

 

تنوع شمع تولد عددی

شمع تولد عددی دارای تنوع بالایی در شکل و ترکیب هستند که می‌تواند از تکراری شدن جلوگیری کند. حتی می توان شمع عدد تولد را از بین کاراکتر های مختلف انیمیشنی نیز انتخاب کرد. شمع تولد عددی با تصویر کاراکتر هایی مانند میکی موس، بن تن، ماشین های مسابقه ای و غیره هستند. حتی آرم باشگاه های بزرگی مانند میلان نیز بر روی شمع تولد عددی چاپ می‌شود تا افراد مختلف در هر سنی و با هر سلیقه ای، بتوانند شمع دلخواه خودشان را در جشن تولدشان داشته باشند.

 

 

استفاده از شمع تولد عددی در مراسم های دیگر

از شمع عددی تولد در مناسبت هایی که به عنوان سالگرد برگزار می‌شوند، نیز استفاده می‌کنند. برای مثال در سالگرد ازدواج یا آشنایی عشاق کیک جشن را با شمع عددی که نشانگر تعداد سال های آشنایی شان است تزئین می‌کنند. این کار به نوعی گرامی داشت سال هایی که با هم بوده اند. در مراسم های دیگری که می‌خواهند تعداد سال ها را بزرگ بدارند نیز از شمع تولد عددی استفاده می‌کنند. مثلا در سالگرد تاسیس شرکت و یا سایر مناسبت های این چنینی هم از این نوع شمع ها استفاده می‌کنند.

 

کدام شمع را انتخاب کنیم؟

شمع های موجود در بازار دارای تنوع بالایی از نظر جنس و طراحی هستند. این موضوع علاوه بر آنکه قدرت انتخاب بیشتری به ما می‌دهد، می‌تواند باعث سردرگمی ما در انتخاب شود. باید در نظر داشته باشیم که برای انتخاب شمع روی کیک جشن هایمان باید طبق سلیقه خودمان عمل کنیم و دستورالعمل یا تناسب خاصی وجود ندارد.

اگر کیک کوچکی داریم یا طرح نقش کیک ما بسیار قابل توجه است، باید از شمع عددی استفاده کنیم. استفاده از شمع های تکی برای اعداد کوچک تر یا کیک هایی که به اندازه کافی فضا دارند توصیه می‌شود. یا زمانی که ما به کیفیت شمع آنقدر اطمینان داریم که بدانیم تا قبل از روشن کردن آخرین شمع اولین شمعی که روشن کرده اییم کاملا آب نشده است، می‌توانیم از شمع های تکی استفاده کنیم.






مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: